Chodci a socha koně zachycená shora – tuto taktiku používali evropští fotografové ve dvacátých letech minulého století velmi často – fotografovali z mostů, oken a snažili se zachytit ruch ulice jakoby na šachovnici, s chodci jako figurkami.

Berenice Abbott vyfotografovala tento snímek krátce poté, co se vrátila do New Yorku z Paříže, kde pobývala téměř celá dvacátá léta. V Paříži pracovala, kromě jiného, jako asistentka jednoho z nejvýznačnějších umělců a publicistů té doby, Mana Raye.

Jedním z největších přínosů Berenice Abbott světu fotografie byl její zájem o dílo fotografa a dokumentaristy Eugene Atgeta. S Atgetem se seznámila a v roce 1929 představila jeho dílo americké veřejnosti.

Atgetův dokumentaristický soubor z ulic Paříže inspiroval Abbottovou k uskutečnění vlastního projektu o New Yorku. V roce 1935 na svůj projekt získala grant a v roce 1939 vydala knihu s názvem „Changing New York“, ve kterém město představuje jako plné divadel, mostů a pekáren.

afuk fotoabeceda berenice abbott

 

Autor: Berenice Abbott
Fotografie: El at Columbus Avenue and Broadway
Rok: 1929
Médium: klasická černobílá fotografie